31. juli 2013

Sadistisk sentralbyrå

Hei.

Som sagt tidligere så har jeg ikke overskudd til å bruke 20 minutter av dette innlegget, til å beklage, redegjøre eller fastslå at jeg ikke har skrevet på lang tid. Det blir for dumt, alle andre gjør jo akkurat det samme, dermed vet vi hva som kommer. Jeg tror også hardt på at det er èn av grunnene til at jeg ikke har orket å ta opp kampen mot det første innlegget siden, nettopp fordi jeg forestiller meg at jeg må unnskylde meg i lang tid før jeg kan begynne med innlegget. I tillegg så viser studier at folk som gjenopptar en blogg som de ikke har lest på lenge, har en egen evne til å sjekke ut om det er flere innlegg de har gått "glipp" av på så måte.

Det er ingen studie som viser meg noe som helst, det skreiv jeg bare for moroskyld, men helt ærlig så synes jeg det virket mer profesjonelt idet jeg løy om det. Alt av studier viser at hvis man skriver "studier viser" foran noe statistikkbart så ser det mer troverdig ut.
Forskning viser at folk har en tendens til å tro på sånt. Ferske tall fra satanistisk sentralbyrå viser også at over halvparten av dem som leser dette er enig med bloggeren.

Vel over til noe helt annet. Fra i morgen av skal jeg være røykfri, snusfri og tørrlagt i to måneder, for deretter å begynne igjen. Jeg vil ikke slutte for å spare helse, penger eller noe annet, jeg ønsker bare å teste egne grenser. Tirsdag 1. oktober 2013 skal jeg være tilbake igjen, selvfølgelig ikke med drikking siden det er midt i uka. Hvem vet, etter to mnd kanskje man har et annet syn på det hele!

Jeg har jo vært uten snus i perioder tidligere, og har deretter erfart at det ikke er så lurt å reklamere om saken så veldig høyt. Idet man informerer venner om at man skal slutte, så virker det som om man får en "ekstra motivasjon" til å hjelpe den som slutter til å begynne igjen. Jeg ser det som en utfordring og liker det, dessuten bor jeg i Stavanger, - langt fra nære og kjære.

Skal midlertidig her på bloggen informere daglig om hvor lykkelig slutt det blir. Trening vil være i fokus, så hold your horses sier jeg bare så snappes vi i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar