25. januar 2013

Christine

Christine.

Du er på jobb akkurat nå. Idag gjorde du det som du har gjort hver dag denne uka: Du åpnet øynene da klokka ringte, spratt opp og gikk inn på badet for å ordne deg for dagens utfordringer.

Etter at jeg var så heldig å få flyttet inn sammen med deg i Tromsø for noen år siden, så har du gjort akkurat det samme som du gjorde idag før du dro på jobb: Du åpner øynene når klokka ringer, spretter opp, og ordner deg til dagens gjøremål, hva enn det måtte være.

Du har helt siden min første dag under samme tak som deg, utstrålt en trygghet og en varme som jeg ikke hadde kunnet forvente av noen andre på din alder, eller min for den saks skyld.

Allerede "tidlig" i vår karriere sammen begynte vi å flytte på oss, ja vi flyttet og flyttet og flyttet. Det var tunge tider med vanskelig økonomi. Du var 16, 17, 18 og 19 år men du stoppet ikke nei, neida ikke Christine for hun tok ikke foten vekk fra gasspedalen, hvis det ikke var for å legge i neste gir selvfølgelig.

Jeg regner med at det ikke kom som en kjempeoverraskelse på folk at vi bestemte oss for å flytte til Stavanger. Tenk. Du er 20 år og har en fast jobb i Stavanger. Hvis ikke vi hadde møttes den gangen for fire år siden, ja da hadde vi møttes en annen gang.

Bjørnar, hvis du skulle måtte beskrive Christine med kun et ord, hvilket ord ville du valgt da?
Jeg ville beskrevet henne som snill, omtenksom, godhjertet, ærlig, sterk, og verdensbestekjærest :)

Nei Bjørnar du må velge kun ET ord som du skal beskrive henne med, hvilket ord velger du?
Okei, da ville jeg beskrevet henne som snill, omtenksom, godhjertet, ærlig, sterk og verdensbestekjærest.

Bjørnar?
Okei da blir det umulig, ubeskrivelig.

Idag så tenkte jeg over hvordan mitt liv ville vært uten deg. For å si det slikt, jeg orker ikke skrive mer om den saken. Uansett så vil jeg bare si at jeg elsker deg over alt, og jeg trur at du kommer langt i livet. Etter all flyttesnakk så minner du litt om selvbiografien til en av de fire store norske. Ja jeg ser for meg å ha lest noe sånt som at ihvertfall en av dem flyttet rundt i veldig ung alder og jobbet og studerte før de ble kjent.

Poeng: Du har bursdag idag og fyller 20 år. Herregud, håper du får en fantastisk feiring tross uten dine beste venninner!

Ps: kanskje litt egoistisk tenkt men for en deilig følelse å tenke at jeg nesten har deg helt for meg selv ;) Uopps nå avslører jeg min eie syke side

ELSK MUSS KLUSS SUSS DUSS ;)













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar