18. oktober 2012

Scooby & Shaggy-style

God torsdag alle. Tror det gikk greit på møtet med Securitas igår. Jeg er ikke helt sikker men jeg tror. Vellykket møte var det helt frem til at han begynte å spørre om jeg hadde tatt med diverse papirer sånn som kursbeviser osv, hooff.
Nei helt sant, trur ikke at det er mulig å vise hvem man er hvis man ikke er seg selv. Han fikk i hvert fall en smakebit av hvordan hverdagen min er. Han begynte også å spørre om jeg hadde førerkortet med slik at han kunne ta en kopi, hjelp meg noen.

Stillingen jeg har søkt på er en av tretten mobile vaktruter. Vakten går fra 22-06 og en turnus med fire dager på og fem dager av og omvendt. Det sto i annonsen at jeg ikke måtte være mørkeredd. Mørkeredd tenkte jeg, det må være useriøse kriterier. Det viser seg at mørket er en viktig faktor til at folk ikke vil jobbe natt, han siste som kjørte denne ruta sluttet nemlig etter andre vakta.
- Jeg skal ikke være for tøff, men jeg tror det skal gå greit, i HVERT FALL i to dager til opplæringsperioden er over!

Noe merkelig som skjedde. Han spurte også hva kjæresten min holdt på med. - Vel, sa jeg. Hun leter etter jobb hun også.
"Sier du deet? Jeg vet at flyplassen trenger vektere, og de foretrekker kvinner."
Jaha? Hun har jo ikke kursene?
"Ja men det gjør ikke noe, hun jobber så lenge hun kan uten, så hjelper vi til med vekterkursene."

Okei, for det første. Jeg er på jobbintervju i Securitas, så viser det seg at hun er i ferd med å få jobb, raskere enn meg? Hæh? Jeg har jo alle kursene for pokker! Hun har jo for faen ikke søkt engang! Tillat meg å utdype min frustrasjon: what the fuck?
Haha.

(Nei jeg holdt det ikke hemmelig for henne i etterkant av møtet)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar