4. august 2013

Litt søndags chat bare

God søndag alle.

Nå er jeg på dag fire uten snus, røyk eller alkohol, og det føles, for jævlig men samtidig er det en viss hygienisk motivasjon over det hele. Tidligere så tok jeg snus så ofte at jeg var nødt til å blåse meg i nesa for hver gang jeg skulle kysse kjæresten min, for å sjekke ånden min. Jeg gjør det fortsatt men lukter gang på gang at det ikke er nødvendig i like stor grad, lettelse. Faktisk for hver gang jeg tenker på snus, så stryker jeg tunga over tennene for å få bekreftet hvor blanke og glatte de er uten belegg. (nå også) Tips til andre som skal slutte med snus eller røyk: ikke mas, gnål, eller "whine" til folk rundt om hver time du har klart deg uten, det blir bare for dumt. Ta heller en spaser tur eller gå inn på soverommet for å ta en runk. Det sies jo at man hele tiden har lyst på noe, et eller annet godt som man ikke kan sette fingeren helt på hva er. (Men hele hånden)

Nok om griseprat og over til noe helt annet. Det er søndags morgen og min første time på jobb av tolv er snart passert. Den første kaffen er snart misbrukt og inhalert. Idag er det blå himmel og sol ute, noe som gjør at jeg gleder meg. Det gleder meg sånn at jeg skal slippe en til av dager som igår da det tordnet og lynet ute i timsesvis. Jeg er fasinert av storm, vind, vær og lynnedslag men ikke når strømmen går som en vårkåt simle her på jobb. Det ender bare opp med at jeg må kjøre værre enn Petter Solberg for å slippe folk ut av parkeringshus, noe som ikke tar seg godt ut i denne "Postman Pat"-bilen vi har som firmabil.

Ting som topper min grense når vi snakker om tålmodighet, må være bilister foran meg som ikke greier å holde fartsgrensa de gangene jeg har det travelt. Det slår aldri feil, hver gang jeg har dårlig tid så er det noen foran meg som er treige. Sist gang hadde jeg det så travelt at jeg måtte ta tak i meg selv for å roe meg ned. "Bjørnar" tenkte jeg. "Ro ned". For det er vel ikke slik at de foran vet at alt handler om deg der bak her i verden. Hadde de vært klar over det at du, midtpunktet i universet sto bak og måtte til jobb snarest, så hadde de vel økt farten litt. Av og til kan jeg selv våkne til meg selv i en 70 sone og bare: "shit", jeg ligger bare i 60 og køen er lang bak meg. Det er de dagene det er noen der bak som alt handler om og som har det travelt. Skal holde fartsgrensa fra nå av.

God helg videre til alle dere, spesielt god helg til de som var ute på fest i natt!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar