10. oktober 2012

Ferie?

Goddag godtfolk, endelig er det tirsdag, endelig. I går var det mandag, forleden var det søndag og i morgen er det onsdag.

Du vet du har vært arbeidsledig for lenge når:

1. Du begynner å rote med dagene.
2. Du har full kontroll over alle program på alle kanaler, dag som natt.
3. Du logger inn på nettbanken og blir dypt deprimert.
4. Du synes det er helt greit å være uten arbeid.
5. Du klarer deg fint med lite selskap mens alle andre er på jobb.
6. Du lar ikke deg påvirkes av at folk er på jobb og ikke du (godmorgenorge)

Jeg har hatt en god dialog med Nokas i Stavanger helt siden lenge før fellesferien i år, ingen stress. Men noe har skjedd, de vil ikke ta telefon når jeg ringer. De vil ikke svare på meldinger, eller mail. Men frykt ej, jeg var fullt klar over at dette kom til å skje, at de fant ut hvem jeg er altså.

Siden Nokas mest sannsynlig allerede har hørt ryktene om hvem jeg er, så må jeg bare skyndte meg til å sende søknad til Securitas, i all håp om at de har liten innsikt i hvor flink jeg er.
Forhåpentligvis så har de ikke hørt det, og hvis de har det, kanskje ikke Securitas synes at jeg er alt for profesjonell for deres avdeling i Stavanger, slik som Nokas. Vel, vel, hvem vet? Søknaden er i hvert fall sendt og under behandling, venter i spenning.

Jeg har tenkt meg at jeg må begynne å bli litt fleksibel igjen, som en plan C eller D. Jeg kan ikke bare se etter drømmeyrket innenfor vaktbransjen til og begynne med. Det finnes mellom 200 og trolig godt over 250 private vaktselskaper i Norge, det vil ta altfor lang tid å vente på at alle dem skal behandle min kule oppsiktsvekkende søknad. Rema 1000 har gode tilbud, og jeg har jo medlemskort til coop, hvis jeg husker hvor jeg har lagt det.

Endring av adresse er ordnet. Herregud for en slitsom ting å måtte gjøre. Men herregud så deilig å tenke på at det er overstått. Samtidig som jeg fikset dette, så utnyttet jeg muligheten til å få tilsendt gratis Framtidinord i tre uker. Jeg tenkte at jeg ikke kom til å trenge den, for vi har jo nettavisen, ikke sant? Ja ikke sant, annenhver nettannonse ser slik ut:

Ordfører i retten etter å ha lekt med livet til småjenter

Ordfører må på mandag møte i retten etter å ha lekt med livet til en av jentene på skolegården, etter leggetid.

Ordføreren hevder at det...


LES HELE ANNONSEN I LØRDAGENS PAPIRUTGAVE

Papirutgaven er grei den, da får man i hvert fall vite hva som har skjedd:

Ordføreren hevder at det bare var for moro at han fikk et lekent og impulsivt anfall med barna sine. -Jeg vil ikke påstå at det var så lurt å ta barna med ut etter leggetid.
Ordføreren innrømmer at han hold barnet sitt rundt livet og snurret dem rundt til de ble svimmel, og at det hele er en stor misforståelse, jeg har bokstavelig lekt med livet til jenta.

Jeg tok meg friheten til å bestille navnelapp til postkassen vår, da jeg sklei litt ut: 
Jeg gjorde dette kun for at postbudene skal få noe koselig å snakke om i lunsjpausene sine. Jeg vet det er så mange negative beskjeder rundt omkring oss: "Ikke reklame takk", "Tar du ET skritt nærmere postkassa min med det der flygebladet, så brekker jeg nakken din", "Talentløse satans post traumatiske sommervikarer fra helvete, INGEN REKLAME".

Tenkte vel bare at det kanskje passet med en koselig melding, kanskje man skal satse å bli postbud? Hvem vet?`




Trur forresten at jeg har vært litt for lenge uten jobb siden jeg trur det er tirsdag når det egentlig er onsdag. Jeg får med meg "The biggest looser" på dagtid og alle krimseriene på natta, og jeg blir deprimert av bare tanken på nettbanken. Ikke bra når man knytter <3<3Banken<3<3 som er en bra ting, med noe negativt: KILLSHITFUCK**666**BANKEN**666**KILLSHITFUCK.

Takk for at du leste alt det her :)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar