23. april 2011

solete påske

Ingenting er som en skikkelig påskeferie. Herregud for en luksus, dette vil jeg så gjerne oppleve flere gang i år. Riktig nok har jeg tatt ansvaret for en kufjøs store deler av "fridagene" i påsken, men siden fjøset står i Manndalen så har jeg en uslåelig feriefølelse allikevel.
Ingenting er som å dure rundt mellom husstandene og "snylte" kaffe hos kjentfolk fra tidlig om morgenen til sent på kveld. Ingenting er som  å være sammen med venner, bekjente, kjæreste og familien. Ingenting slår været i  påskedagene her i bygda, helt utrolig. Det er i tillegg lite som overgår stillheten i huset, tidlig en påskemorgen, der kun lyden av kaffe som traktes herjer kjøkkenet.
Jeg elsker duften av ny brygget kaffelukt som kommer sigende før frokost, kanskje akkurat idet du finner ut hvor neste tall i sudoku finner sted.

Påskeuken, den har ihvertfall gitt meg følelsen av frisk pust, frisk mot, nå kan jobben bare komme. Jeg er klar for et nytt fantastisk eventyr på jobb, jeg er klar for enhver utfordring. Jeg er klar til å smile mot alle, hjelpe og vise vei. Jeg kjenner at den ene fjellturen har gitt meg motivasjon i fleng, til å fortsette med det jeg gjør. Jeg må bare gjenta hvor høyt jeg elsker dette påskeværet.

Jeg må meddele at det selvfølgelig har vært en god del påskefeiring i disse dager, der stort inntak av alkohol har vært i prioritet. Jeg er glad at dette nå er over, man blir så fryktelig merkelig av og til. En stor beklagelse til alle som har vært så uheldig å komme i kontakt med meg i dårlig tilstand.

Nei nå fortsetter vi, vi fortsetter videre mot det som er vårt felles mål: "lever livet"
God Påske alle sammen ! :)

3 kommentarer:

  1. Du e no koselig og positiv:) Artig å lese dine betraktninger:D Keep smiling og kom gjerne og snylt kaffe igjen!!!! <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk! :) Ja det gjør eg mer enn gjerne ! :D

    SvarSlett
  3. Åja dårli tilstand :D Du e no komisk lillebjørnar <3 Va en koselig påske, kos å se litt til dokker også:)

    SvarSlett