3. mars 2011

Natt på museet?


Kort oppsummering: Som tidligere nevnt så bor jeg på nåværende tidspunkt i hjembygda Manndalen, hos min og mange andres kjære mamma. Jeg jobber fortsatt utrolig mye mindre enn jeg først hadde håpet på. I tillegg har jeg en leilighet i Tromsø som jeg i utgangspunktet skal dele med min bedre halvdel.
Christine, som jeg dypt savner!

Problemstilling: Du Bjørnar Pedersen 22 år, med bål lukt som en 13 år gammel gutte-prostituert fra Thailand, må komme deg til Tromsø for å dele mer tid sammen med kjæresten din!
Du må vise deg selv at du ikke er redd for å prøve noe nytt, og samtidig være åpen for alt, så du ikke mister troen på et liv utenfor Manndalen.

Plan: Jeg har virkelig grublet, grublet og grublet. Etter et par uker med hard grubling, vurdering og tenking, så var jeg faktisk nødt til gruble enda ytterligere litt til.
Personlig er jeg overlykkelig over hvordan fremtida min ser ut på kort sikt, fordi det jeg kom fram til har vært svært oppmuntrende. Jeg har vært i kontakt med Nokas (Tidligere vaktservice) i dag. Nokas Tromsø nemlig, da fikk jeg håp. I morgen får jeg vite om jeg får dekt vekterkurs modul 1 av NAV, noe som Nokas virket urovekkende positiv til, dette kan bety behagelig mye jobb.

Plan videre: Hvis alt som jeg nevnte ovenfor går etter planene, så er det i første omgang bare to ting å gjøre: konsentrere 80 prosent på å finne ny leilighet, og konsentrere seg 20 prosent på å pakke sammen alle tingene i nåværende leilighet, da vi allerede har sagt opp leieavtalen. (Det ble en lang og rotete setning, uten kommategn)

Når jeg og min kjærest føler roen i den nye leiligheten, skal jeg sterkt og brutalt vurdere Gatemeglerkurs Trinn 3: Instruktør, både får å ivareta og innhente videre kunnskap innenfor gatemeglingen. Jeg skal under svak tvil, og sterk vilje muligvis melde meg frivillig i Rødekors som Instruktør.

TIL SIST: Vil jeg bare sakte og skikkelig rått smile for meg selv, og til dere. Jeg skal åpne munnen og smile så hardt at jeg kjenner nakkehår i munnvikene. Utrolig så morsomt det skal bli å drømme om planene mine de kommende netter fremover. Jeg er sikker på at jeg kommer til å ha skikkelig mareritt, basert på sanne historier av alle de syke forestillingene jeg allerede har i våken tilstand. Kan jo legge et eksempel på en av tankenes tenkemåte om dagene!





Vil bare takke Aleksander Eriksen for atter en gang å gjøre en avgjørende tjeneste for meg! Kunne nok ikke engang håpet på halvparten engang uten din hjelp. Takk Aleksander for at du av og til såvidt streifer livene til folk, men allikevel etterlater store positive spor. Håper du fortsetter å hjelpe andre rundt deg, og leder dem i en like positiv retning som jeg ble styrt.

2 kommentarer:

  1. Høres no ut som du har grubla godt og effektivt:)
    Like planen din og eg trur du kan gjøre masse bra innen vakttjenester, trur du e den rette for konflikthåndtering og den slags:)
    Og no må du komme deg til Tromsø og livet ilag med din kjære før dåkker døøøør av lengsel <3
    Klæmma

    SvarSlett
  2. Du og Ali:) Hånd i hanske. skjorta og ræva. :D

    SvarSlett