15. januar 2011

Kjære bestefar

Kjære, kjære bestefar: du blir aldri glemt, du vil alltid bli husket, fordi du er med oss. Alle som stod deg nær, vil minnes deg, bestefar, som en god god mann. Vi vil se tilbake til den herlige tiden vi kunne støtte oss til deg, og ikke glemme deg, bestefar. Vi skal snakke om deg, og flire med deg, vi skal elske deg hele veien videre. Jeg skal inkludere deg i hverdagen, og ikke glemme hvem du var, kjære, kjære bestefar.

Dødsbudskapet rystet meg, det kom lenge før forventet, du skulle leve lenger. Det første som faller meg inn, er at du bestefar, endelig får tilbringe evigheten sammen med dem som gikk bort før deg, og jeg er glad at du nå får fred og stillhet.

Folk rundt meg snakker om dødsårsaken, og spekulerer, og forsiktig undrer på hva som har skjedd. Jeg kan ikke vite, alt jeg tenker på er at du alltid er med meg kjære bestefar.

Jeg har jo alltid en humoristisk side, og det vet jeg at du også hadde bestefar. Derfor tror jeg på at du nå snart er kommet frem dit, til paradis. Jeg føler meg straks mye bedre, når jeg tenker på hvor jeg trur at du er, et sted der verken du eller noen andre trenger å vaske klær. Jeg håper og trur, at du bestefar, er havnet i ditt eget paradis, der DU er lykkelig.

Hvil i fred min kjære bestefar Agnar Berton Pedersen i evighet! (02.07.1933-13.01.2011)

6 kommentarer:

  1. Hærrefred kor fint skrevve Bjørnar.. <3 Du tok ordan ut av tankan mine, og formulerte dem så godt hit.
    Det føles ut som at det skjedde så brått, men samtidig så va det vel ikke det.. man kan uansett ikke forberede seg på at nån som står en så nært plutselig bare skal være borte - for bestandig. At man aldri mer ska se han, aldri høre stemmen hannes.
    Hvis man klare å tru at han e på et bedre sted, der alt e bra, alle e lykkelig, ingen e syk og sliten..ja da gjør det det hele litt lettere, da kjennes sorgen litt mindre kvælanes.
    Men egoisten i meg e fortsatt trist, trist for at eg aldri mer ska se han i live. Trist for at min bestefar e borte
    -kvil i fred bestefar, vi glemme deg ALDRI-

    SvarSlett
  2. kor flott skrevet. han hva en go mann. å humor d hadde han. blir å savne de daglige telefon samtalene me han.

    SvarSlett
  3. Tusen takk, det føltes straks mye bedre inni meg når eg fikk det nedskrevet.
    Ikke for å skli HEILT ut, men har du splitta personlighet søssa? ;)

    SvarSlett
  4. Føle med deg, Bjørnar og beklage den sorgen du no vil ha etter din bestefar.
    For noen vakre ord og tanker du har fått skrevet i minne om din bestefar, ja å skrive e en fin måte å bearbeide sorg.
    Må han hvile i fred i sitt paradis!
    Klem

    SvarSlett
  5. Ehm.. eg, din søster altså, har kun skrevet det første "maria" innlegget. Kæm den andre meg e, ja det veit eg rett og slett ikke :D

    SvarSlett